Ana içeriğe atla

Kimya Bölümü

  1. Kimya alanında edindikleri bilgi birikimlerini ve analitik düşünme becerilerini, kimyada kalite, biyokimyasal teknolojiler, polimer teknolojileri, farmasötik uygulamalar, çevre ve gıda teknolojileri gibi farklı disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebilme ve böylece geleceğin teknolojilerinin temelini inşa etme ve kullanma yetkinliğine sahip kimyagerler, araştırmacılar ve bilim insanları yetiştirmek.

  2. Öğrencilere çevresel duyarlılık, sürdürülebilirlik, erişilebilirlik, kapsayıcılık ve esenliğin sağlanmasına yönelik sorumlu eylemlerde bulunma, eleştirel düşünme ve etik karar alma becerileri kazandırarak öğrencilerin sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda konusundaki farkındalıklarını artırmak. 

  3. Güncel bilimsel ve toplumsal ihtiyaçlara yanıt verebilecek ve öğrencilerin kariyer çeşitliliğini ve bilimsel yetkinliğini arttıracak şekilde yapılandırılmış, disiplinlerarası etkileşimi ve uzmanlaşmayı teşvik eden yenilikçi eğitim yaklaşımları geliştirmek ve uygulamak. 

  4. Öğrencilerin sorun çözme, girişimcilik ve yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmelerine, kuramsal bilgilerini uygulamalarla pekiştirebilmelerine ve yüksek istihdam edilebilirlik kazanmalarına olanak sağlayan üniversite-sektör iş birliklerini güçlendirmek.

  5. Eğitim ve araştırma faaliyetlerinde yapay zekâ ve teknoloji çözümlerini etkin biçimde kullanıp dijitalleşme çalışmalarını sürekli ilerleterek günün gereksinimlerine cevap veren öğrenme-öğretme yöntemleri ile ölçme-değerlendirme teknikleri uygulamak. 

  6. Ulusal ve uluslararası akademik değişim programları, ortak projeler ve çift diploma olanakları yoluyla bölümün uluslararası tanınırlığını artırmak ve akademisyenler ile öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi ve deneyim paylaşımına olanak tanımak. 

Kimya Lisans Programı, kimya alanında edindikleri bilgi birikimlerini ve analitik düşünme gücünü, kimyada kalite, biyokimyasal teknolojiler, polimer teknolojileri, farmasötik uygulamalar, çevre ve gıda teknolojileri gibi farklı disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebilme ve böylece geleceğin teknolojilerinin temelini inşa etme ve kullanma yetkinliğine sahip kimyagerler, araştırmacılar ve bilim insanları yetiştiren bir programdır. 

Program, disiplinlerarası etkileşimi ve uzmanlaşmayı esas alan yenilikçi eğitim yaklaşımları geliştirmeyi ve üniversite-sektör iş birliklerini sürekli güçlendirmeyi hedeflemekte, güçlü uluslararası tanınırlık vizyonu doğrultusunda, uluslararası bilgi ve deneyim paylaşımını teşvik etmektedir. 

Kimya Bölümü (%30 İngilizce) mezunları, derinlemesine kimya bilgisine, laboratuvar becerisine, analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip; geniş ve çok yönlü, yeni ürün geliştirme, kalite artırımı, formülasyon, fabrikaların üretim süreçlerinin kontrolü, kimyasal analiz, atık analizi gibi çeşitli alanlarda güçlü bir akademik temele ve diğer bilim alanları ve mühendislik uygulamaları ile entegre edebilecek ve çeşitli sektörlerde istihdam edilebilecek donanıma sahip, sanayileşmiş bir ülkenin en çok gereksinim duyduğu bireylerdir. 

Edindikleri yüksek nitelikli alan eğitiminin yanı sıra,

“Kimyada Kalite Eğitimi Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, kimya sektöründe kalite kontrol birimlerinde,

“Farmasötik Ürün Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, ilaç sanayisinde tıbbi bitkilerin yetiştirilmesi, bileşimi, analizi, ilaç etken madde tasarımı, sentezi, miktar tayini, analizi alanlarında, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Biyokimyasal Teknolojiler Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, ilaç ve biyoteknoloji firmaları, biyokimya ve moleküler biyoloji laboratuvarları, gıda ve fermantasyon endüstrisi, çevre, tarım, veterinerlik, tıp ile ilgili alanlar, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Polimer Teknolojisi Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, plastik, otomotiv, ambalaj, elektronik, tekstil sanayileri, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Gıda Kimyası Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, gıda analiz laboratuvarları, gıda üretim tesisleri, kamu kurumları, ithalat-ihracat firmaları, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Çevre Kimyası Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, çevre danışmanlık firmaları, endüstriyel kuruluşlar, çevre laboratuvarları, belediyeler ve kamu kurumları, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında çalışabilirler.

Kimya Bölümü (%100 İngilizce) Programında kimya eğitimini tamamen İngilizcede almış olan mezunlar, derinlemesine kimya bilgisine, laboratuvar becerisine, analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip; geniş ve çok yönlü, yeni ürün geliştirme, kalite artırımı, formülasyon, fabrikaların üretim süreçlerinin kontrolü, kimyasal analiz, atık analizi gibi çeşitli alanlarda güçlü bir akademik temele ve diğer bilim alanları ve mühendislik uygulamaları ile entegre edebilecek ve çeşitli sektörlerde istihdam edilebilecek donanıma sahip, sanayileşmiş bir ülkenin en çok gereksinim duyduğu bireylerdir. 

Bu bölümün amacı,

  • Kimya alanında ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek güçlü teorik ve uygulamalı bilgi birikimine sahip, kimya laboratuvarlarında çalışma becerisi kazanmış, kimya alanında kullanılan analiz yöntemlerini kavramış, cihazların çalışma prensiplerini bilen ve cihazlardan alınan çıktıları yorumlayabilen, analitik düşünme ve problem çözme becerileri edinmiş,

  • Çevresel duyarlılık, sürdürülebilirlik, erişilebilirlik, kapsayıcılık ve esenliğin sağlanmasına yönelik sorumlu eylemlerde bulunabilen, eleştirel düşünme, girişimcilik, sorun çözme ve etik karar alma ve yaşam boyu öğrenme becerileri edinmiş,

  • Güncel yapay zekâ ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerilerine ve kimya alanında edindiği bilgi birikimini ve analitik düşünme gücünü, kimyada kalite, biyokimyasal teknolojiler, polimer teknolojileri, farmasötik uygulamalar, çevre ve gıda teknolojileri gibi farklı disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebilme yetkinliğine sahip,

  • Türkçe ve İngilizcede kimya terminolojisini kullanabilen ve alanı ile ilgili araştırma yapabilen, ekip çalışmasına uyumlu ve çalışmalarını etkin bir biçimde sunabilen,

  • Kariyer hedeflerini belirleme ve kariyerini yönetme becerisine sahip, mesleki etik değerlere bağlı bireyler olarak ulusal ve uluslararası özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetim, bilimsel araştırma ve uygulama kademelerinde çalışabilecek yetkinliğe sahip 

kimyagerler, araştırmacılar ve bilim insanları yetiştirmektir.

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler,

PÇ-1) Kimya alanındaki temel kavramları açıklayabilecek, kimyasal süreçleri moleküler düzeyde analiz edebilecek ve kimya alanına özgü laboratuvar tekniklerini uygulayabilecektir.  

PÇ-2) Kimya alanındaki teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kimya alanındaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirebilecek, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözebilecek, verileri toplayabilecek ve sonuçları analiz edip yorumlayabileceklerdir.

PÇ-3) Kimya alanındaki teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kimya alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözüm üretebileceklerdir.

PÇ-4) Disiplinlerarası bir yaklaşımla, farklı alanlarda edinmiş oldukları bilgileri sentezleyebileceklerdir. 

PÇ-5) Kimya alanında edindikleri bilgi birikimlerini ve analitik düşünme becerilerini, kimyada kalite, biyokimyasal teknolojiler, polimer teknolojileri, farmasötik uygulamalar, çevre ve gıda teknolojileri gibi farklı disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebileceklerdir. 

PÇ-6) Kimya alanında yaygın olarak kullanılan en az bir programlama dili ile bilgisayar ve yapay zekâ teknolojilerini, problemleri çözmek, veri analizi yapmak ve simülasyonlar gerçekleştirmek için kullanabileceklerdir

PÇ-7) Kimya ve ilgili alanlardaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek, kariyer fırsatlarını değerlendirerek kişisel ve mesleki gelişim hedeflerini belirleyebilecek ve bu hedeflere ulaşmak için hayat boyu öğrenme stratejilerini kullanabileceklerdir.

PÇ-8) Bilimsel araştırmalarını ve mesleki faaliyetlerini yürütürken doğabilecek hukuksal sonuçları ve toplumsal etkileri dikkate alarak mesleki etik ilkeler, kalite standartları ile evrensel değerler doğrultusunda ve sosyal sorumluluk bilinci ve adalet duygusuyla hareket edebileceklerdir.

PÇ-9) Bireysel olarak ya da takımlarda etkin biçimde çalışabileceklerdir.

PÇ-10) Kimya alanında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşarak literatür taraması yapabilecek ve akademik araştırma tasarlayıp yürütebileceklerdir. 

PÇ-11) Kimya konularını, araştırmaları ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, kimya terminolojisi kullanarak tüm paydaşlara Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde aktarabileceklerdir.