Ana içeriğe atla

Matematik Bölümü

  1. Matematik alanında edindikleri bilgi birikimlerini ve matematiksel düşünme becerilerini, teorik matematik, yazılım, finans ve yönetim matematiği, biyomatematik, veri bilimi ve finansal istatistik yöntemleri gibi disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebilme ve böylece geleceğin teknolojilerinin temelini inşa etme ve kullanma yetkinliğine sahip matematikçiler, araştırmacılar ve bilim insanları yetiştirmek.

     

  2. Öğrencilere çevresel duyarlılık, sürdürülebilirlik, erişilebilirlik, kapsayıcılık ve esenliğin sağlanmasına yönelik sorumlu eylemlerde bulunma, eleştirel düşünme ve etik karar alma becerileri kazandırarak öğrencilerin sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda konusundaki farkındalıklarını artırmak. 

     

  3. Güncel bilimsel ve toplumsal ihtiyaçlara yanıt verebilecek ve öğrencilerin kariyer çeşitliliğini ve bilimsel yetkinliğini arttıracak şekilde yapılandırılmış, disiplinlerarası etkileşimi ve uzmanlaşmayı teşvik eden yenilikçi eğitim yaklaşımları geliştirmek ve uygulamak. 

     

  4. Öğrencilerin sorun çözme, girişimcilik ve yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmelerine, kuramsal bilgilerini uygulamalarla pekiştirebilmelerine ve yüksek istihdam edilebilirlik kazanmalarına olanak sağlayan üniversite-sektör iş birliklerini güçlendirmek.

     

  5. Eğitim ve araştırma faaliyetlerinde yapay zekâ ve teknoloji çözümlerini etkin biçimde kullanıp dijitalleşme çalışmalarını sürekli ilerleterek günün gereksinimlerine cevap veren öğrenme-öğretme yöntemleri ile ölçme-değerlendirme teknikleri uygulamak. 

     

  6. Ulusal ve uluslararası akademik değişim programları, ortak projeler ve çift diploma olanakları yoluyla bölümün uluslararası tanınırlığını artırmak ve akademisyenler ile öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi ve deneyim paylaşımına olanak tanımak. 

Matematik Lisans Programı, matematik alanında edindiği bilgi birikimini ve matematiksel düşünme gücünü, teorik matematik, yazılım, finans ve yönetim matematiği, biyomatematik, veri bilimi ve finansal istatistik yöntemleri gibi disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebilme ve böylece geleceğin teknolojilerinin temelini inşa etme ve kullanma yetkinliğine sahip matematikçiler, araştırmacılar ve bilim insanları yetiştiren bir programdır. 

Program, disiplinlerarası etkileşimi ve uzmanlaşmayı esas alan yenilikçi eğitim yaklaşımları geliştirmeyi ve üniversite-sektör iş birliklerini sürekli güçlendirmeyi hedeflemekte, güçlü uluslararası tanınırlık vizyonu doğrultusunda, uluslararası bilgi ve deneyim paylaşımını teşvik etmektedir. 

Matematiğin, bilimin anahtarı olduğu ve fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerde, sağlık bilimlerinde, mühendislik uygulamalarında ve iktisadi, sosyal ve beşeri bilimlerde hayata değer katacak araştırma ve çalışmalar yürütmek için ihtiyaç duyulan modelleri ve yapıları sunduğu bilinciyle yetişen Matematik Bölümü mezunları, matematik alanında güçlü bilgi birikimine sahip; soyut düşünme yetileri gelişmiş; karmaşık problemleri çözme konusunda yüksek beceri kazanmış; ileri düzey teorik matematik, uygulamalı matematiksel modelleme, algoritma geliştirme ve veri analizi gibi çeşitli alanlarda güçlü bir akademik temele ve matematiksel düşünmeyi diğer bilim alanları ve mühendislik uygulamaları ile entegre edebilecek ve çeşitli sektörlerde istihdam edilebilecek donanıma sahip bireylerdir. 

Mezunlar, matematik ya da başka alanlardaki yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik kariyer yapabilirler; üniversitelerde ve araştırma merkezlerinde yürütülen bilimsel projelerde görev alabilirler. 

Edindikleri yüksek nitelikli alan eğitiminin yanı sıra,

“Teorik Matematik Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Yazılım Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, teknoloji ve yazılım şirketleri, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Finans ve Yönetim Matematiği Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, finans sektörü, sigortacılık sektörü, şirketlerin muhasebe departmanları ve bütçe-planlama ile ilgili birimler, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Biyomatematik Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, epidemiyoloji, genetik, ekoloji ve tıp gibi alanlarda araştırma yürüten kamu ve özel sektördeki Ar-Ge departmanları, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Veri Bilimi Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, teknoloji şirketleri, finans sektörü, perakende ve e-ticaret, sağlık hizmetleri, üretim ve lojistik sektörü, kamu hizmetleri, kurumların veri analiz departmanları, şirketlerin bilişim birimleri, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında,

“Finansal İstatistik Yöntemleri Sertifika Programı”nı tamamlamış olan mezunlar, bankacılık ve finansal hizmetler sektörü, yatırım ve portföy yönetimi sektörü, sigortacılık sektörü, eğitim ve Ar-Ge kurum ve kuruluşlarında çalışabilirler.

Bu bölümün amacı,

  • Matematik alanında ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek güçlü teorik ve uygulamalı bilgi birikimine sahip; matematiksel düşünceyi özümsemiş; matematiksel düşünme gücünü kullanarak teorik ya da uygulamadaki problemlerin matematiksel modellerini ve çözüm yöntemlerini oluşturabilen,

  • Çevresel duyarlılık, sürdürülebilirlik, erişilebilirlik, kapsayıcılık ve esenliğin sağlanmasına yönelik sorumlu eylemlerde bulunabilen, eleştirel düşünme, girişimcilik, sorun çözme ve etik karar alma ve yaşam boyu öğrenme becerileri edinmiş,

  • Güncel yapay zekâ ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerilerine ve matematik alanında edindiği bilgi birikimini ve matematiksel düşünme becerisini, teorik matematik, yazılım, finans ve yönetim matematiği, biyomatematik, veri bilimi ve finansal istatistik yöntemleri gibi disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebilme yetkinliğine sahip,

  • Türkçe ve İngilizcede matematik terminolojisini kullanabilen ve alanı ile ilgili araştırma yapabilen, ekip çalışmasına uyumlu ve çalışmalarını etkin bir biçimde sunabilen,

  • Kariyer hedeflerini belirleme ve kariyerini yönetme becerisine sahip, mesleki etik değerlere bağlı bireyler olarak ulusal ve uluslararası özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetim, bilimsel araştırma ve uygulama kademelerinde çalışabilecek yetkinliğe sahip 

matematikçiler, araştırmacılar ve bilim insanları yetiştirmektir.

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler,

PÇ-1) Geometri, analiz, lineer cebir, soyut matematik, cebir ve diferansiyel denklemler gibi matematiğin temel alanlarındaki tanımları ve teoremleri ifade edebilecek, bunlar arasında ilişki kurabilecek ve teoremlerin uygulamalarını açıklayabileceklerdir.  

PÇ-2) Matematik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgilerini ve matematiksel düşünme becerilerini kullanarak standart ve karmaşık matematiksel problemleri tanımlayabilecek ve analitik ve/veya sayısal yöntemlerle çözebilecek ve matematiksel bir önermenin geçerliliğini farklı ispat yöntemleri ile ispatlayabileceklerdir.

PÇ-3) Matematik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgilerini ve matematiksel düşünme becerilerini kullanarak gerçek hayattaki problemlerin matematiksel modellerini geliştirebilecek ve bu modelleri kullanarak problemlere geçerli çözümler üretebileceklerdir.

PÇ-4) Disiplinlerarası bir yaklaşımla, farklı alanlarda edinmiş oldukları bilgileri sentezleyebileceklerdir. 

PÇ-5) Matematik alanında edindikleri bilgi birikimlerini ve matematiksel düşünme becerilerini, teorik matematik, yazılım, finans ve yönetim matematiği, biyomatematik, veri bilimi ve finansal istatistik yöntemleri gibi disiplin-içi ve disiplinlerarası uzmanlık alanlarında geliştirebileceklerdir. 

PÇ-6) Matematik alanında yaygın olarak kullanılan en az bir programlama dili ile bilgisayar ve yapay zekâ teknolojilerini, problemleri çözmek, veri analizi yapmak ve simülasyonlar gerçekleştirmek için kullanabileceklerdir. 

PÇ-7) Matematik ve ilgili alanlardaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek, kariyer fırsatlarını değerlendirerek kişisel ve mesleki gelişim hedeflerini belirleyebilecek ve bu hedeflere ulaşmak için hayat boyu öğrenme stratejilerini kullanabileceklerdir.

PÇ-8) Bilimsel araştırmalarını ve mesleki faaliyetlerini yürütürken doğabilecek hukuksal sonuçları ve toplumsal etkileri dikkate alarak mesleki etik ilkeler, kalite standartları ile evrensel değerler doğrultusunda ve sosyal sorumluluk bilinci ve adalet duygusuyla hareket edebileceklerdir.

PÇ-9) Bireysel olarak ya da takımlarda etkin biçimde çalışabileceklerdir.

PÇ-10) Matematik alanında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşarak literatür taraması yapabilecek ve akademik araştırma tasarlayıp yürütebileceklerdir.

PÇ-11) Matematiksel konuları, teorileri, ispatları, araştırmaları ve problem çözümlerini, matematik terminolojisi kullanarak tüm paydaşlara Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde aktarabileceklerdir.